Cu toate ca Nucleus au realizat un spectacol indelung
aclamat la Newport Jazz Festival in 1970, proto-fuzionistii britanici nu au
devenit niciodata populari in USA .
De fapt, in anumite cercuri, Nucleus sunt considerati o sursa de muzicieni care
mai tirziu au facut parte din Soft Machine. Compozitorul/pianistul/saxofonistul
Karl Jenkins, bateristul John Marshall, basistul Roy Babbington si chitaristul
Allan Holdsworth, cu totii au cintat la Nucleus citeodata, si cu totii s-au
mutat la Soft Machine cu ocazia lansarii albumului Softs. Al doilea album Nucleus, intitulat We’ll Talk About Later ar putea fi de un interes aparte pentru
admiratorii albumului Bundles al lui
Soft Machine (printre care ma aflu), dat fiind prezenta piesei “Song for the
Bearded Lady” – o compozitie Jenkins care mai tirziu a aparut intr-o forma
schimbata pe Bundles, cu denumirea de
“Hazard Profile” – un vehicul pentru unul din cele mai viguroase solo-uri de
chitara ale lui Holdsworth de pe album. “Song for the Bearded Lady” este piesa
de debut a albumului, si consta dintr-o fanfara, funky la unisn si contrapunct,
trompeta lui Ian Carr aducind aminte de influentele lui Miles care cinta in
aceeasi perioada. Pe acest album, chitarist era Chris Spedding, si de aceea nu
ar trebui sa te astepti sa sune la fel ca Holdsworth; Spedding era la acea data
mai mult un blues-rocker decit un jazzman.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu