Outside este o
capodopera. Acest album evidentiaza nu mai putin de cinci personaje distincte,
interpretate magistral prin abordarea diverselor stiluri, caracteristice
muzicii moderne atit de cameleonice: Nathan Adler, victima brutalizata Baby
Grace, criminalul de drept comun Leon Blank, vechiul cod Algeria Touchshreik si
cocheta curtezana Ramona A. Stone – inzestrata cu o asemenea vigoare - incit
lasa impresia ca Bowie traieste in viata lui o incredibila experienta. Din
punct de vedere liric, eroul nostru cinta despre The heart’s filthy lesson, A fantastic death abyss, Stomping along on
the big Phillip Johnson, si cerceteaza tot ceea ce sew intersecteaza
extremele genului sau sexual. Cu alte cuvinte: despre minunata poezie
cripto-simbolista pe care Bowie
a recitat-o din momentul in care a cintat Cygnet
Committee sau The Width of a Circle.
La fel ca Berlin Trilogy si diferit
de tot ceea ce au continut albumele de dupa ironic intitulatul Never Let Me Down, Outside aspira la
mult mai mult decit un breloc de cultura pop. Este o aspiratie care duce
albumul pe cele mai inalte culmi. Bowie alege sa-si construiasca povestea
despre crima si confuzie in contrast cu un fundal sonor, alternind de la
drumbeat-ul techno de pe We Prick You la
riff-ul de radio Thru’ These Architect’s
Eyes. Cintind, vibrandu-si chitara si sufland in saxofon asa cum a facut
deseori in munca sa, Bowie
isi pune in evidenta textura albumului Outside
aducind laolalta membrii (probabil celei mai ambitioase trupe pe care a
avut-o vreodata). Bineinteles ca Eno (despre care am mai scris pe blog) este
seful suprem al formatiei, nu numai pentru sintetizatoarele sale cit si pentru
oblicele “tratamente si strategii”. Muzica de atmosfera, club trance, cantecele pop, balade, monologuri si
tranzitii muzicale, toate se combina in acesta desavarsita lucrare de 70 de
minute, care fac din Outside una din
cele mai complexe si desavirsite realizari ale lui David Bowie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu