Ce se afla intr-un titlu? Buna intrebare. La o prima vedere,
Deutsche Elektronische Musik lasa impresia unei colectii de piese, selectate in
functie de insemnatatea lor pentru ceea ce mai tirziu se va numi muzica
house si techno. Dar iata insa ca exista si un subtitlu
– ‘Rock experimental si muzica electronica germana 1972-1983 – care aminteste
melomanului faptul ca cea mai fertila muzica germana din anii ’70 nu a fost
deloc electronica.
Atunci, de ce nu Krautrock? Pai, nici chestia asta nu prea
are sens: Un astfel de titlu ar putea aduce confuzie celor ce cauta chestii
electronice exclusiv.
Mai putem aminti si stralucita lucrare La chasse aux microbes a lui Michael Bundt
care deschide calea, aidoma unui sir de perle ambientale, single-ului Auf Dem Schwarzen Kanal din 1980 al lui Conrad Schnitzler si synth-pop ului celor de la E.M.A.Ks (Elektronische Musik aus Koln), intitulat Filmmusik.
No man’s Land al celor de la Tangerine Dream suna ciudat, insa se imbina armonios cu Morgengruss al lui Popol Vuh’ si cu mai putin cunoscuta Devotion de la Between – un trio in cautare de spirit profund, autentic german. Alte piese si formatii se alatura in aeasta scurta prezentare spiritului anti-sistem, alaturi de trupe ca Amon Duul II si Kollektiv.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu