joi, 12 martie 2015

Well, it’s music, and I like it!


Jazzul este, in cel mai inalt grad, contagios: odata instalat, se raspandeste cu repeziciune in aerul pe care il respiri, in culorile pe care le vezi, in ochii femeii pe care o iubesti, infecteaza tesuturile sufletului (cred ca si sufletul are straturi, sertare, vase comunicante, nu e un sac gol in care depui regulat patetisme).

Citind  felurite  cronici, mai  mult  sau  mai  putin  reusite,  ale albumelor din perioada ‘58 – ‘70 ale lui Miles, m-a amuzat de fiecare data limbajul imbacsit de superlative, majoritatea din categoria enormului, supraumanului, cosmicului etc. Toate acestea dadeau un aer patetic textelor, daca nu chiar funebru, ca si cum muzica incepe si se sfarseste ba cu “Milestones”, ba cu “Sketches of Spain” sau “Quiet Nights”.


Se poate vorbi cu seriozitate despre aceasta fiinta plapanda, firava – fara a zvarli complet in ridicol obiectul admiratiei – in categoriile fabulosului, ale basmelor urbane cu zmei si eroi indragostiti planand printre zgarie-nori? Se poate vorbi savant despre muzica in termenii unei povesti cu incipit, punct culminant si final? Raspunsul, simplu, definitiv, ramane cel pe care Miles Davis l-a dat jurnalistilor munciti de intrebarea dacă “Sketches of Spain” este sau nu este jazz: “Well, it’s music, and I like it!”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu